Velkommen til Villa Lykke

Villa Lykke er en blogg hvor jeg ønsker å samle og dele inspirasjon og glede over små og store ting i livet. Interiør, reise, foto og mote noen av mine interesser, og det vil sannsynligvis bloggen bære preg av. Jeg har ofte med meg kameraet, og dersom ikke annet er oppgitt er bildene tatt av meg. Det er veldig hyggelig at du besøker bloggen min, men jeg håper du respekterer åndsverkloven og ber om tillatelse før du evt. bruker noen av bildene.

Hilsen


onsdag 4. november 2009

Passiflora



Er det ikke litt rart hvordan noen butikker og kafèer har "det lille ekstra" som andre mangler. Selv om produktene de tilbyr kan være omtrent de samme, velger man å gå ett sted fremfor et annet pga. måten ting er presentert på, fordi betjeningen er ekstra hyggelig eller fordi det er en spesiell god atmosfære der...
Jeg har stadig små rusleturer rundt i Oslo, og elsker å besøke plasser som har "noe spesielt" å tilby". Tidligere har jeg fortalt om et par favorittplasser jeg har i Oslo; United Bakeries, Bolivar, og Appletree. (Oppdaget forresten for et par dager siden at sistnevnte dessverre er stengt på ubestemt tid). Uansett - en helg for ikke lenge siden vendte jeg nesa og bena mot Frogner, og der dumpet jeg innom dette stedet: Passiflora i Skovveien 16.



















Er dette Oslos vakreste blomsterbutikk? Jeg synes i allefall at stedet oser av sjarm og blomsterglede, har hyggelig betjening, og er en oase å besøke for alle som liker blomster eller ønsker litt inspirasjon til hjem og hage... Og det er vi vel mange som gjør? :-)

Passiflora
I love to visit shops, cafès and places that have "that little extra" in form of products, interior, good service and nice atmosphere. One of those places is Passiflora, at Skovveien 16 in Oslo. Maybe Oslo`s most beautiful flowershop?

11 kommentarer:

  1. Den blomster butikken der, er også en av mine favoritter..Gleder meg til å ta turen innom de til advent:o)Klem fra Maliva

    SvarSlett
  2. Vilken underbar blomsterbutik! Jag älskar sådana små fina krypin, de får mig alltid på bättre humör :)

    Ha en skön kväll!

    SvarSlett
  3. United Bakeries er det fineste bakeriet jeg noen gang har vært på. Nå har jeg bare vært på avdelingen på Majorstua, men jeg kunne glatt og elegant flyttet rett inn :)

    SvarSlett
  4. Såååå enig, en av mine absolutte favoritter!
    Både blomster og interiør som de selger er helt herlig! Tusen takk for alle gode ord hos meg, du har jo også hatt et slikt innlegg, vi sitter nok med den samme lykkelige følelsen, hi~hi. Takk for tips om filmen, skal prøve å få med meg den ja;)
    Ønsker deg en fin senkveld om du ikke allerede har tatt kvelden;)
    Go'klemmer fra meg.

    SvarSlett
  5. Oh I have fallen in love now!!!! This shop is soooo beautiful!!! Hope your day is beautiful too ;o)

    SvarSlett
  6. å ja, passiflora er et nydelig og vakkert sted! balsam for sjelen å ta turen innom dem...

    ang. bildene jeg tar: først og fremst så må jeg si masse tusen takk for koselige ord om dem, varmer å høre at du liker dem!:) som du skrev så bruker jeg ikke blitsen men jeg har nok et ganske lyst soverom (er som regel der jeg tar bilder i mørketiden) så det funker noen ganger å ta bilder der på den lyseste tiden på døgnet....er en skikkelig amatør, har et helt standard digitalkamera og bruker de samme knottene hver gang...fnis. mange innstillinger som jeg sikkert kunne brukt på kameraet men det enkle funker best for meg :)

    klem

    SvarSlett
  7. enig med deg..passiflora er en vakker-vakker blomsterbutikk.....elsker og gå der!
    fiiiiin kveld til deg
    fra meg..

    SvarSlett
  8. Ja denne butikken er en herlig oase! Fantastisk flinke mennesker som jobber der og gjør det inspirerende for alle sanser og gå inn der.
    Og at Appletree er stengt er jo bare sørgelig, jeg elsket den lille rare butikken...
    Koselig blogg du har!

    SvarSlett
  9. en litt anderledes blomsterbutikk som jeg liker godt er purpur ved birkelunden i oslo. det er og en butikk jeg kan drømme meg bort i selv om den ikke er så stor

    SvarSlett
  10. Dearest....your blog is such a Beauty! Love the atmpsphere and all the thinks your post... thanks for the translator!

    Love form Italy!

    SvarSlett
  11. kjempefin butikk. Dyktig dekoratør....det var hun som laget Mette Marits brudebukett...visste du kanskje det?

    herlig,herlig innlegg.

    Kathrin

    SvarSlett