Velkommen til Villa Lykke

Villa Lykke er en blogg hvor jeg ønsker å samle og dele inspirasjon og glede over små og store ting i livet. Interiør, reise, foto og mote noen av mine interesser, og det vil sannsynligvis bloggen bære preg av. Jeg har ofte med meg kameraet, og dersom ikke annet er oppgitt er bildene tatt av meg. Det er veldig hyggelig at du besøker bloggen min, men jeg håper du respekterer åndsverkloven og ber om tillatelse før du evt. bruker noen av bildene.

Hilsen


fredag 21. august 2009

Jentehelg i London

Nå er jeg tilbake fra en kjempehyggelig langhelg i London. Rakk det meste jeg hadde lyst til, foruten Triyoga senteret. Kom hjem med noen ekstra kilo i bagasjen og masse nye impulser.


Habitat er en spennende interiørbutikk som man finner flere steder i London. Avdelingen i Kings Road var bra og jeg fant flere ting jeg likte der, som bildet med "kart" over London. Morsomt! :-)

I sjarmerende Notting Hill kan man finne skatter både til hjemmet og klesskapet...


Etter å ha tenkt meg litt om klarte jeg å motstå fristelsen til å kjøpe utstillingsdukken. Fant ut at det kunnne bli vanskelig å få den med i kofferten i tillegg til at den vel egentlig ikke passer helt inn i leiligheten vår :-)


Tips: Hvis man drar til Notting Hill først og fremst for å oppleve (second hand) markedet med klær og acessories bør man dra på lørdager da det er størst og best utvalg. Nærmeste stoppested er Ladbrook Grove (ikke Notting Hill Gate). Gå gjennom Portobello Road for å titte i alle antikvitetsbutikkene og bodene, og få med deg den hyggelige stemningen der - men vær forberedt på at du ikke blir alene! The Travel Bookshop hvor Hugh Grant og Julia Roberts møttes i filmen Notting Hill ligger også i en av sidegatene :-)


Tesalongen på hotellet hvor vi bodde.

Ikke helt som stua vår hjemme, men perfekt for alle som liker rosa, blomster, fløyel, lampetter og rokokko møbler.


Fremtidsvisjon for år 2109 i utstillingsvinduene på Selfridges.
Har vi det slik om 100 år?

1 kommentar:

  1. hello....i just wanted to stop by and say thank you for leaving such a sweet comment on blossom....thank you xx
    i love your pictures of london...they make me wish for home at the moment
    take care xx

    SvarSlett