Velkommen til Villa Lykke

Villa Lykke er en blogg hvor jeg ønsker å samle og dele inspirasjon og glede over små og store ting i livet. Interiør, reise, foto og mote noen av mine interesser, og det vil sannsynligvis bloggen bære preg av. Jeg har ofte med meg kameraet, og dersom ikke annet er oppgitt er bildene tatt av meg. Det er veldig hyggelig at du besøker bloggen min, men jeg håper du respekterer åndsverkloven og ber om tillatelse før du evt. bruker noen av bildene.

Hilsen


onsdag 23. desember 2009

Julepyntet Nostalgiahjem

"Dagen før dagen" kommer noen flere bilder fra et julepyntet Nostalgiahjem - inkludert rød julepynt som jeg lovet å vise :-)

Velkommen inn













Nyinnkjøpt dørmatte fra Traktøren, lykt kjøpt i høst (rett før jeg fikk "lykteforbud" av MrNostalgia), og nissepar som har fulgt meg i  mange år.












Et annet nissepar som har også fulgt med på flyttelasset noen ganger

I vinduskarmen i stua...












...står en snømann og en julenisse

I hjørnet av stua passer en annen nisse alle interiørbøkene mine... og det var siste røde juleinnslag i Nostalgiahjemmet :-) På badet finner vi en hvit snømann og en sinklykt (som står fremme det meste av året).

På toalettet er det hengt opp en lysremse rundt speilet, og noen lys med englemotiv er funnet frem

På kjøkkenet har tre smilende engler tatt plass i hylla. To står, og en sitter fornøyd og dingler med bena :-)

Flere blide engler, både i tøyformat og som trykk på en kakeboks...




...Og her er enda en.
Denne engelen er plassert på en flott gammel Bibel fra MrNostalgias familie.
Madonnastatue, boks og lys med englemotiv står plassert foran et gammelt vindu, som bærer på en liten historie... For et par uker siden lå nemlig dette vinduet slengt i en container i nabolaget, og jeg klarte ikke å gå forbi uten å ta det med hjem. MrNostalgia visste ikke om han skulle le eller gråte da han oppdaget hva jeg denne gangen hadde slept hjem. I ettertid tror jeg han synes det er litt stilig likevel (eller kanskje det bare er ønsketenking?). I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å male det hvitt, men ble litt usikker da det kom på plass, fordi det passet så godt til Bibelen og dessuten skaper det litt kontrast til alt det hvite i Nostalgiahjemmet. Tiden vil vise hva som skjer...

Dette var iallefall noen glimt fra et julepyntet Nostalgiahjem. Nå er vi imidlertid på plass hos familien vår på Sørlandet. Idag er det lille julaften, julefreden har begynt å synke inn, og tiden er kommet for å slappe av med venner og familie.

Ønsker alle en deilig dagen-før-dagen dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar